dilluns


Presentació.


Aquesta part del bloc recull articles que vaig escriure ja fa una colla d'anys.

La seva reproducció no ha de ser vista pas com un acte de malenconia. En política no s’ha de viure de les rendes del passat. La realitat es modifica, i els que pretenem transformar-la de manera favorable per a les classes populars, no podem adormir-nos.

Torno a publicar tot això per dues raons:

  • Difondre unes aportacions que en certs aspectes segueixen tenint actualitat.
  • Demostrar que hi ha coherència i continuïtat entre les posicions que defenso ara i les que vaig fer meves fa temps .

El meu compromís polític militant es va iniciar a finals dels anys 60, en connectar amb les aleshores clandestines Comissiones Obreres i ingressar a l'Organització Comunista Bandera Roja, a la qual vaig estar vinculat fins la seva total integració al PSUC i al PCE.


Em vaig adherir a Iniciativa per Catalunya, en el moment de la seva constitució, primer com a militant de Bandera Roja i després com un més dels del PSUC.

Moltes de les coses que he escrit, mai han estat signades, i formen part del patrimoni col·lectiu de les organitzacions amb les que m’he implicat.

Aquí únicament reprodueixo una petita mostra dels articles que vaig signar posant-hi nom i cognoms. Això no va succeir fins desprès de la mort del dictador i en el moment que la meva organització política va considerar oportú que abandones tot tipus de clandestinitat i fes explicita de manera oberta i per tot arreu la meva condició de marxista i de revolucionari[1].


[1]
La fotografia que acompanya aquesta presentació correspon a aquells anys.